Jeśli spytać osiemdziesięcioletniego Giorgio Armaniego, co sprawia, że w tak sędziwym wieku dalej pozostaje młody i witalny, odpowiedziałby: praca. To najlepszy przykład na potwierdzenie tezy, że sukces jest tylko w niewielkim stopniu rezultatem posiadania talentu. To przede wszystkim ciężka, wieloletnia, konsekwentna praca, a w wypadku Giorgio – praca przepleciona z pasją.

Armani_Egeo (2)

Gdy mały Giorgio przyszedł na świat w 1934 roku, atmosfera wokół nie skłaniała do bujania w obłokach. Wojenna rzeczywistość inspirowała do obierania bardziej praktycznych kierunków kształcenia. Dlatego też, gdy dorósł, postanowił rozpocząć studia medyczne na Uniwersytecie Piacenza. Ostatecznie jednak, po dwóch latach nauki, porzucił je. Wszystko podpowiadało mu, że kariera lekarza to nie do końca to, co chciałby robić w życiu.

Pierwsze kroki w świecie mody Armani stawiał jako dekorator wystaw w domu handlowym La Rinascente. Ta niepozorna posada okazała się pierwszą istotną trampoliną do dalszych zmian.  Szkolenia, dające wiedzę o właściwościach i zastosowaniu tkanin oraz rozmaite kursy, w które zainwestował, sprawiły, że  z dekoratora stał się stylistą i dystrybutorem męskich kolekcji. Wtedy też otrzymał angaż w prestiżowym domu mody Nina Cerrutiego. Dekada ciężkiej pracy i podpatrywania mistrza zaowocowała decyzją o założeniu własnej marki. I tak na początku lat 70’, przy wydatnej pomocy finansowej partnera projektanta, Sergio Galeottiego, powstała marka Giorgio Armani. Wkrótce wizjoner zaprezentował swą pierwszą kolekcję dedykowaną wyłącznie mężczyznom, a rok później – dzięki aplauzowi, z jakim spotkało się jego pierwsze wystąpienie – do kolekcji męskiej dołączyła damska, silnie inspirowana wzorami męskimi.

Armani_Egeo (3)

Od chwili, gdy Armani zaczął projektować indywidualnie, jego kolekcje zachwycały prostotą, stonowaniem i nawiązaniami do klasyki. Przewrotnie twierdził, że nie ma zamiaru szokować i rewolucjonizować, tymczasem wyrafinowana prostota jego projektów wywarła niebagatelny wpływ na świat mody. To dzięki niemu zrezygnowano z podszewek i poduszek w marynarkach, a szykowni mężczyźni miast męczyć się w przyciasnych, dwurzędowych garniturach z ulgą przerzucili się na luźne, lekko sportowe fasony odzieży oficjalnej.  W kolekcjach poświęconych płci pięknej pielęgnował kobiecość poprzez wyraźne zarysowanie proporcji, zastosowanie delikatnych tkanin, jednak jego znakiem firmowym było wyraźne czerpanie z mody męskiej. O Armanim mówiono, że bez szkody dla obu płci, konsekwentnie zaciera różnice pomiędzy tradycyjnie pojmowaną męskością i kobiecością.

 Armani_Egeo (4)

Jego styl pozostał do dziś – klasyczny i minimalistyczny. Najważniejsza dla Armaniego jest tkanina – musi być najwyższej jakości, gdyż to właśnie od niej i od dobrego, praktycznego kroju zaczyna się wysublimowana elegancja. Współcześnie Armani jest często porównywany z Coco Chanel, bo jego projekty, podobnie jak dzieła wielkiej Coco, stały się symbolem ponadczasowej elegancji.

Armani w przeciągu 30 lat pracy stworzył marki takie jak: Giorgio Armani, Giorgio Armani Privé, Emporio Armani , Armani Collezioni, Armani Jeans, Armani Junior, A/X Armani Exchange i Armani Casa. Coroczne zyski ze sprzedaży sięgają ponad miliard dolarów, a w kampaniach sygnowanych nazwiskiem Armani biorą udział nie tylko modele i modelki światowej klasy i sławy, ale także gwiazdy o dużym prestiżu, niezwiązane zawodowo ze światem mody.

Armani_Egeo (1)

 

 

 

 

O autorze

    1 Comment. Leave your Comment right now:

    1. Pingback: viagra online

    Wpisz odpowiedź